POUŽITÍ VÝZTUŽNÝCH TYČÍ VE STAVEBNICTVÍ

Navzdory počáteční skepsi si kompozitní výztuž rychle získala velkou oblibu, a to nejen u velkých, ale i soukromých investorů. V případě různých typů stavebních prací, jako je m.in vyztužení základů nebo stropů, stejně jako vyztužení potěrů, jsou ideální alternativou k dosud používaným ocelovým tyčím. Není divu, že se v současné době jedná o jeden z nejpoužívanějších prefabrikovaných prvků na trhu.

Kompozitní výztuž – výhody

Výztuž ze skelných vláken se ve stavebních konstrukcích používá již více než dvacet let, což je jistě velmi ovlivněno jejími fyzikálními a mechanickými vlastnostmi, které z ní dělají vynikající alternativu ke klasické betonářské oceli. Proto je kompozitní výztuž široce používána v mnoha stavebních projektech. Mezi jejich četné výhody je jistě třeba zmínit následující:

    • snadnost řezání,
    • odolnost proti korozi,
    • vysoká pevnost v tahu,
    • elektromagnetická inertnost,,
    • nízká tepelná a elektrická vodivost,
    • nízká hustota.

Výztuž ze skelných vláken – aplikace

Kompozitní výztuž má mnoho vlastností, které ji odlišují od tradiční betonářské oceli. Mají velký vliv na možnost jejich extrémně širokého a univerzálního použití, tj.:

  1. Ve stavebnictví, kde se používají pro:

    • dočasné inženýrské konstrukce se schopností řezat a vrtat, což šetří čas při demontážních pracích;
    • laboratorní budovy a mnoho dalších zařízení, kde je vyžadována ochrana proti inferenci magnetických vln;
    • Železobetonové konstrukční prvky, objekty chemického průmyslu, čistírny odpadních vod, infrastruktura a vodní stavby.
  2. V základech, pilotách a sloupech pro vytváření m.in:

    • nosné prvky,
    • výstavní a výrobní haly,
    • nosné a nosné konstrukce,
    • balkonové přípojky,
    • Uzly nosníků a rámů.
  3. V železobetonových objemových prvcích pro konstrukce, např.:

    • Sila,
    • Workshopy,
    • kanalizace,
    • bariéry absorbující energii,
    • podpěry a základy,
    • zařízení na spalování odpadů.
  4. V železobetonových deskových prvcích pro provedení m.in:

    • tenké fasádní panely,,
    • povrchy chodníků,
    • železniční přejezdy,
    • Silniční štíty.
  5. Při stavbě silnic při vytváření například:

    • mostní a tunelové konstrukce,
    • rampy a silniční nástupiště,
    • silniční stavby.
  6. V hydrotechnickém inženýrství se provádějí následující m.in:

    • malé přístavy,
    • Přehrady,
    • uopevnění na březích řeky,
    • železobetonové kesony.
  7. Ve specializovaných inženýrských stavbách, např. pro:

    • membránové stěny,
    • fzáklady nádrží,
    • opěrné zdi,
    • podpora tunelového portálu,
    • podzemní chodby.
pixel